Lösenord

Man blir juh inte annat än hysterisk på alla dessa regler vad gäller lösenord!

Du ska ha fjorton olika bokstäver, två siffror, och sammanhanget får inte ens kanske likna ett ord, för då kommer hackeres döda dig och din familj...

Seriöst så känns det verkligen konstant och ibland, näst intill bissart är vad det är.

Newsflash, om en galen it brottsling så gärna vill ta sig in på ditt ädla hamsterpaj/lunarstorm/facebook/playahead/helgon konto så skulle han redan gjort det, och big time.. Han skulle sätta i system att lägga till massa konstiga vänner, bara för att göra dig hatad bland folk.
Han skulle även beställa hem de mest sinnesförvirrade sakerna med hjälp av ditt mobiltelefonnummer som han hittar på "hemlig information" på lunarstorm... Då talar vi saker som en staty på David, ungerska stridstuppar samt genmanipulerade sköldpaddor som har samma färg som perfekt mogna bananer..  4 real!

Nejmen, jag börjar tröttna på alla säkerhet tajffset, varför? Det fyller ingen nytta, återigen varför?
Jo, när en "hobby hacker" ska ta reda på ditt lösen ord, så sätter han igång ett chifferprogram, som sitter pch räknar ut och gissar fram siffer och bokstavs kombinationer, tills den träffar rätt, det låter sjukt coolt och tungt, men det är det inte.. Det går att jämföra med att lista ut portkoden när man ser vilka siffror som är slitna, det är inte jättelätt, men har du tålamod och nyfikenhet så går det!




Hörs imorgon
Postat av: Barndomsvän

hahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!

2009-06-25 @ 11:13:45
Postat av: Pia H

haha x) de här har jag också suttit och suckat över. http://piiaah.blogg.se/2009/january/password-denied.html du är bara 5 månader efter att se detta problem. ^^

2009-06-25 @ 13:08:02
URL: http://piiaah.blogg.se/
Postat av: Annelie

sv: Naturligtvis fick jag den för att de älskar mig och vill kunna få tag i mig jämt när jag jobbar =D

Eller så fick jag den för att de älskar mig och vill att jag ska kunna ringa på hjälp när jag drullat bort mig bland maskinerna på jakt efter något spännande att mäta. Men det är bara en interntelefon så den funkar bara där (och varför skriver jag en hel uppsats till svar på din tämligen enkla fråga?).



Du glömde skriva att man inte får ha samma lösenord på alla inloggningar och att man dessutom ska byta ut dem regelbundet, helst varannan timme =P

2009-06-25 @ 19:25:38
URL: http://ahansson.blogspot.com/

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Åsikt: